نرم افزار مديريت تعميرگاه سامان سيستم
وبلاگ شركت سامان سيستم
 
 

مدار تنظیم کننده ولتاژ چگونه کار می کند؟

مدار تنظیم کننده ولتاژ , ولتاژ فراهم شده  توسط کانکتور ATX 12V و یا EPS 12V را گرفته و سپس آن را به ولتاژ مورد نیاز برای قطعات مرتبط با مدار تبدیل می کند ( پردازنده , حافظه ها و چیپست و ... ) این تبدیل ولتاژی توسط یک مبدل DC-DC انجام می شود که تحت عنوان( SMPS نام برده شده است. ساختاری مشابه این را در منابع تغذیه ملاحظه کرده اید. ( Switching Mode Power Supply .

نقطه مرکزی و بعبارتی قلب این پروسه در واقع کنترلر PWM است. این مدار یک سیگنال موج مربعی تولید می کند که هر فاز را راه اندازی خواهد کرد. البته باید توجه داشت که سیکل وظیفه این موج مربعی با توجه به ولتاژ تولید شده توسط مدار تنظیم کننده ولتاژ , متغیر خواهد بود. ( سیکل وظیفه یا Duty Cycle مدت زمانی است که یک موج در وضعیت High قرار گرفته است. برای مثال یک سیگنال با 50% سیکل وظیفه به موجی اطلاق می شود که نیمی از زمان را در وضعیت Low – معمولا مقدار صفر ولت – و نیمی دیگر از زمان را در وضعیت High – در این مبحث 12 ولت – پشت سر خواهد گذاشت. )

میزان ولتاژ خروجی که لازم است توسط مدار تنظیم کننده ولتاژ تولید شود از طریق پایه های Voltage ID :VID  و توسط پردازنده معین می شود. پایه های VID حاوی کدی باینری  از سوی پردازنده است که میزان دقیق ولتاژ مورد نیاز پردازنده را اعلام خواهد کرد. برخی از مادربرد ها این اجازه را می دهند که بصورت دستی ولتاژ پردازنده را از طریق BIOS تغییر دهید. عملی که در BIOS انجام می گیرد در واقع تغییر کدی است که توسط کنترلر PWM خوانده شده است. بدین ترتیب کنترلر PWM بر اساس آنچه که در BIOS تنظیم شده است ولتاژ پردازنده را تغییر خواهد داد. دقت کنید که روال تشریح شده دقیقا برای دیگر قطعات ( حافظه ها و چیپست ) صدق می کند.

http://www.partocom.com/wp-content/uploads/2012/03/401.jpg



ادامه مطلب ...


 مدل‌های  و MLT-D108S پرینترهای سامسونگ از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین پرینترهای بازار هستند. اما دارندگان این نوع پرینترها پس از مدتی کار با آن به یک مشکل خاص بر‌می‌خورند. پس از پرینت 2500 صفحه با کارتریج اولیه که همراه پرینتر بوده است، پیغام Toner Exhausted نمایش داده می‌شود که به معنی خالی شدن تونر است. در صورتی که مخزن کارتریج پر باشد باز هم این پیغام نمایان می‌شود و این موضوع بدین معنی است که این پرینترها طوری ساخته شده‌اند که شما مجبور باشید پس از پرینت 2500 صفحه ناچاراً یک کارتریج نو بخرید. در خصوص کارتریج اولیه این پرینتر بایستی گفت که این کارتریج بر خلاف سایر کارتریج‌ها چیپ ندارد بلکه چیپ بر روی برد اصلی پرینتر نصب شده است. با این وجود در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با بهره‌گیری از آن می‌توانید این محدودیت استفاده از کارتریج اولیه را از بین ببرید و حتی تا ابد آن را شارژ کنید و از آن استفاده نمایید!

 

http://www.gamby.co.il/Images/ProductImages/Large/l_625.jpg



ادامه مطلب ...


 

اموزش كامل تعميرات لپ تاپ تا سطح حرفه اي 

تعـــمــير لــپ تــاپ


LAPTOP REPAIRING

سی دی آموزش تعمیرلپ تاپ

 

قیمت :  17000تومان 

سفارش : اینجا کلیک کنید

 



ادامه مطلب ...


   مدل : ( Binocular Microscope ZTX-20 (10x; 2x/4x

 

 

               

توضيحات بيشتر درادامه مطلب ....

 



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


سايت تخصصي تعميركاران كامپيوتر
آخرین مطالب
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 251
بازدید ماه : 247
بازدید کل : 28472
تعداد مطالب : 75
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



تماس با ما